Meta Poeme

Subscribe

ALEGERI

February 01, 2011 By: cmarghitoiu Category: Poezii

-Omul este un sistem referential, alegerile sunt trasee, placerile si durerile sunt puncte de reper.

-Putem fi conditionati sa alegem orice.

-Mereu facem alegeri, uneori preferam sa nu fi ales.

-Alegand primim lumea, alegandu-ne primim omul.

-Alegand uneltele suntem obligati sa actionam, alegand oamenii-unelte, transferam actiunile.

-In placere ne consumam, suferind suntem consumati.

-Tristetea e un loc unde nu vrei sa fii, bucuria e un timp din care nu vrei sa pleci.

-Alegerea e un pretext pentru a fi altul.

-Alegem satisfactii, suferintele ne aleg.

-Orice alegere daruie si refuza ceva.

-Este usor sa alegi, mai dificil sa argumentezi alegerile.

-Alegem lumea sau intelegerea lumii?

-Alegem cauza sau efectul?

-Preferam omul sau preferintele lui?

-Orice alegere e duala, ea daruie un subiect si un obiect subiectului, sau un obiect si un subiect obiectului.

-Alegerea ofera indicatii asupra celui care puteam fi ne-alegand.

-Orice alegere este ireversibila, recuperarea motivatiei alegerii este imposibila.

-Ne alegem, sau suntem alesi?

-Este alegerea o preferinta sau preferinta o alegere?

  • tereza

    Oamenii intentioneaza si aleg. Se presupune ca exista intentii superioare celor umane si anume intentii care genereaza subiectul intentional.

  • tereza

    Se pot adauga alte intrebari :
    – Putem sa ne desprindem constient de ipostaza de a alege ?
    – Putem sa preluam controlul intentional al alegerilor si sa pierdem progresiv implicarea ?

  • Nu ne putem desprinde de necesitatea alegerii, cat timp suntem conditionati existential prin imperativul alegerii, dar probabil vom fi tot mai rationali si mai retinuti in intentiile de alegeri, pe masura ce vom stii mai in profunzime care sunt efectele asupra noastra ale majoritatii daca nu ale totalitatii alegerilor.

  • Daca sunt intentii superioare celor umane, apartiand super-fiintelor, sau ne fiintelor creatoare ale fiintelor si intentiilor umane, ajungem la presupunerea veche de milenii a existentei zeilor, a fiintelor divine si asta e o ipoteza cunoscuta dar pe care nu cred ca o putem nici confirma, nici infirma, nici moderniza prea mult.